Haard en Vrede

Haard en Vrede onthaalt grote families (minstens drie kinderen). Het onthaalhuis beschikt over 23 bedden, waardoor ze 3 tot 4 families kunnen opvangen. Er is geen tijdslimiet voor het verblijf en er worden zowel mannen als vrouwen opgevangen. Het team spitst zich onder andere toe op het intensief zoeken naar een geschikte woning, opvoeding betreffend huisvesting, opvoeding van de kinderen en administratieve regularisatie.

Onderweg

Onthaalhuis voor gezinnen en vrouwen met of zonder kinderen die binnen een kader van gemeenschapsleven een psycho-sociaal-educatieve begeleiding biedt. Het onthaalhuis heeft een capaciteit van 35 plaatsen.

Open Deur

Onthaalhuis voor vrouwen vanaf 18 jaar (met of zonder kinderen) met relationele en/of psychosociale problemen. Het onthaalhuis beschikt over 15 individuele kamers, die plaats bieden aan 22 personen.

Pagina op Social Brussel

De Relais

Het onthaalhuis van het OCMW van Sint-Jans-Molenbeek staat in voor de opvang van volwassenen tussen 18 en 60 jaar met of zonder kinderen. Voorrang wordt verleend aan gezinnen die in moeilijkheden verkeren, bijvoorbeeld bij een uithuiszetting. De capaciteit bedraagt 48 bedden voor volwassenen en 5 kinderbedden, verspreid over 32 kamers.

Talita

Onthaalhuis voor vrouwen (met of zonder kinderen) die nood hebben aan een tijdelijke residentiële opvang in een gemeenschappelijk verband. Het onthaalhuis is erkend voor 22 bedden.