Details van onze leden.

Housing First

Diogenes

Wil een brug vormen tussen de straat en de sociale dienstverlening.

Er worden contacten gelegd met straatbewoners met als doel hen een onvoorwaardelijk, luisterend oor te bieden en hen te
ondersteunen binnen hun leefwereld, met hun waarden en gewoonten en hen zo gericht mogelijk door te verwijzen naar de bestaande diensten.

SMES-B

Is ontstaan vanuit volgende vaststelling: Mensen die lijden onder een combinatie van sociale bestaansonzekerheid, geestelijke gezondheidsproblemen en verslavingsproblematiek hebben het zeer moeilijk om toegang te krijgen tot sociale bijstand en gezondheidszorg, wat toch sociale grondrechten zijn.

Door de samenwerking van psycho-medisch-sociale actoren en de onvoorwaardelijke hulp aan het individu zoekt, bevordert en ontwikkelt de Smes innoverende oplossingen op maat: door uitwisseling tussen actoren uit de sociaal-gezondheidszorg (Connect); door ondersteuning van eerstelijnsactoren (Support); door samen met de betrokkenen te werken aan hun levensomstandigheden (Housing First).

Straatverplegers

Straatverplegers is een psycho-medisch sociaal organisatie die ernaar streeft om daklozen op een duurzame manier van de straat te halen, terwijl die de aandacht op de meest kwetsbaren legt. Overtuigd van het einde van de dakloosheid is onze actie gericht op structurele en duurzame oplossingen voor de reïntegratie van daklozen door het vinden of creëren van huisvesting aangepast aan hun behoeften en door onze patiënten een aangepaste psycho-medico-sociale opvolging aan te bieden (Housing First). Om onze missie te verwezenlijken voeren wij ook opleidings-, bewustmakings- en mobilisatieactiviteiten uit voor burgers en voor politieke, economische en gemeenschapsleiders.

Antonin Artaud

Housing First Initiatief Antonin Artaud is een activiteit die zich richt naar dakloze personen met complexe psycho-sociale en medische problemen. Voor de hand liggend is de focus op huisvesting, maar er is bijzondere aandacht om in de loop van de opvolging gecoördineerde multidisciplinaire zorg aan te bieden op de dimensies “Activiteit”, “Contact” en “Huisvesting” en volgens de principes van het getrouwheidsmodel van housing first. Gebruikers worden gezocht in de brede eerstelijnszorg (bv. functie 0.5) waarmee we verder intensief samenwerken tijdens het verblijf.

De Dienst Housing First Antonin Artaud maakt deel uit van het netwerk voor psychiatrische zorg Hermesplus www.hermesplus.be

Contact: housingfirst@antoninartaud.be

Informatie

Aarzel niet om contact met ons op te nemen via ons contactformulier voor alle informatie en we nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Onze opleidingen

U wenst onze verschillende opleidingen te volgen, schrijf ons dan direct in via ons inschrijfformulier.

Inschrijven op de newsletter.

Indien u op de hoogte wenst te worden gehouden van onze opleidingen, conferenties, studiedagen, aarzel niet om u op onze newsletter in te schrijven.

Contact.

Bico-federatie